Dienstverlening servicepunten Hollands Kroon gaat vooruitUitgegeven op 30-04-2012 om 18:02 |
link |
bewaar |
printHOLLANDS KROON - De servicepunten in Hippolytushoef, Wieringerwerf en Nieuwe Niedorp zijn de afgelopen maand druk bezocht. Met ieder één dag in de week geopend, komen er gemiddeld 130 inwoners per dag langs, zo meent de gemeente.
,,Op de drukste dagen zijn dit zelf 180 inwoners per dag. Hierdoor ontstaan er op de piekmomenten te lange wachtrijen. Het college van burgemeester en wethouders heeft om die reden op 24 april besloten de dienstverlening in de servicepunten te verbeteren'', aldus de gemeente Hollands Kroon.
Zo heeft het college besloten dat er in ieder servicepunt een extra balie komt. Deze balie wordt ingericht als snelbalie en hier kunnen inwoners hun eerder aangevraagd reisdocument en/of rijbewijs ophalen. De wachttijden zullen hierdoor afnemen.
m de bezoeker naar de juiste balie te verwijzen komt er een klantgeleidingssysteem evenals bij de gemeentebalie in De Ontmoeting in Anna Paulowna. In dit systeem kunnen inwoners aangeven waar zij voor komen en worden zodoende doorverwezen naar de eerst beschikbare balie. Het systeem geeft inwoners ook informatie over de gemeentelijke producten en diensten.
Op dit moment kunnen inwoners alleen op afspraak terecht bij de gemeentebalie in De Ontmoeting. Maar daar komt verandering in, want binnenkort kan tussen 15.00 – 17.00 uur ook een afspraak worden gemaakt in een servicepunt. Dit kunnen inwoners eenvoudig doen via de afspraken kalender op www.hollandskroon.nl. Inwoners met een afspraak gaan voor op klanten zonder afspraak.