Brandend Zand met de tijd meeUitgegeven op 28-09-2011 om 11:58 |
link |
bewaar |
printWESTERLAND - Kon er in het verleden slechts geadverteerd worden in de plaatselijke krant, tegenwoordig is dat wel anders. Marco Liebe, van het bedrijf Zichtwerk uit Den
Helder, maakte voor Beachhouse en Beachbar Brandend Zand een zogenaamde QR code.
QR codes (Quick Response codes) zijn tweedimensionale barcodes die je met je mobiele
telefoon kunt scannen. De code kan met een simpel stukje software eenvoudig omgezet
worden in tekst of een domeinnaam. Een QR of barcodereader is op het internet gratis
te downloaden. Door de code in te lezen kom je op de website www.brandendzand.net. Mocht je de code in de komende tijd dus tegenkomen dan ben je nog slechts een klik verwijderd van het laatste nieuws van de horecabedrijven op het Lutjestrand te Westerland.
Op bijgaande foto’s is het tijdsbeeld goed gevangen. Op de onderste een advertentie uit de Wieringer Courant. Waarschijnlijk uit de vijftiger jaren van de vorige eeuw. Trijn Kroon-Luijt, de grootmoeder van Edwin Wittink, maakte hiermee reclame voor ‘het heerlijk avondje’ en prijsde zo haar vermaarde croquetten aan. Op de eerste de QR code die leidt naar het bedrijf van haar kleinzoon.