Bloembollenbedrijven informeren hun omgeving met borden
Uitgegeven op 15-02-2018 om 14:22  |  link  |  bewaar  |  print

Bewuste boeren kleuren de wereld

REGIO - Bedrijven in de bloembollensector gaan bewust om hun teelt en hun omgeving. Bedrijven kunnen dat nu ook laten zien met de slogan ‘Bewuste boeren kleuren de wereld’. Er zijn borden ontwikkeld die bedrijven kunnen plaatsen in hun bollenveld of bij de oprit. Er is een ontwerp met tulpen en een ontwerp met lelies. Deze campagne is opgezet door de KAVB en stichting Boer Bewust. De borden kunnen worden besteld op de website van de KAVB (www.kavb.nl).




Het doel van de campagne Bewuste boeren kleuren de wereld is om te laten zien dat bedrijven op een bewuste manier omgaan met het gebruik van water, energie, meststoffen en gewasbeschermingsmiddelen. Bloembollenbedrijven hebben in de afgelopen decennia enorm geïnvesteerd in het terugdringen van de milieubelasting van de sector. Elk bedrijf in de sector is bezig met het verder verduurzamen van de teelt van bollen en bloemen. Ondernemers kunnen de borden gebruiken om deze boodschap ook meer uit te dragen.

Burgers en consumenten lijken steeds verder af te staan van de agrarische sector. Onbekend maakt onbemind. Ondernemers in de bloembollensector willen daar graag iets aan doen. Zo zijn er regelmatig open dagen op bedrijven en vinden er evenementen plaats waarbij bedrijven zich laten zien aan de omgeving. Enkele voorbeelden van aansprekende evenementen zijn Bloeiende Zijpe (Noord-Holland), Tulpenpracht bij Nacht (Drenthe), Bollenstreek in Bedrijf (Zuid-Holland) en het Tulpenfestival (Flevoland). De nieuwe borden zijn een aanvulling om het jaar rond de sector te kunnen laten zien aan de omgeving.
(advertentie)
(advertentie)
Occasions
Te koop Peugeot 107 bouwjaar 2013 3 drs
€ 5.250,-

Toyota Corolla Cross 2.0 High Power Hybrid Team D full options
€ 45.250,-

Algemeen nieuws: