Stuurgroep neemt besluit servicepunten Hollands Kroon
Uitgegeven op 28-06-2011 om 18:00  |  link  |  bewaar  |  print

HOLLANDS KROON - De stuurgroep heeft ingestemd met het advies van de werkgroep DIA om drie servicepunten acht uur per week (ochtend/middag of middag/avond) open te stellen voor burgers en bedrijven. Vanuit de servicepunten kunnen de tien meest gevraagde producten worden geleverd voor inwoners van de nog te vormen gemeente Hollands Kroon.

De exacte locaties zijn nog niet bekend. In de strategische visie is door de gezamenlijke raden bepaald dat, vanaf 2012, in de voormalige gemeenten servicepunten beschikbaar komen.
De meeste inwoners komen slechts één keer in de drie tot vijf jaar bij de gemeente. In de nieuwe gemeente Hollands Kroon kunnen inwoners straks terecht bij de servicepunten voor de top tien meest gevraagde producten.

Deze producten zijn, na onderzoek bij andere fusiegemeenten, door de werkgroep geselecteerd;
• paspoort/identiteitskaart;
• rijbewijs;
• uittreksel GBS/attestatie de Vita;
• verklaring omtrent het gedrag;
• aangifte van verhuizing (geen vestiging vanuit het buitenland, of eerste inschrijving);
• legalisatie van handtekeningen;
• aanvraag akte burgerlijke stand (wordt toegezonden vanuit de hoofdvestiging);
• afspraken inplannen voor ondertrouw en huwelijk en eventueel naturalisatie;
• uitnodiging/garantverklaring;
• waarmerken diploma’s uittreksels.

Het is opvallend dat deze top tien vooral producten zijn van de afdeling Burgerzaken. Voor producten en/of diensten met betrekking tot de Wmo moet maatwerk worden geleverd. Hierbij wordt zoveel mogelijk geprobeerd om de burger thuis te bezoeken voor een juist advies. Begin juli wordt meer bekend over de uitwerking van de servicepunten, zoals de inrichting.
Naast de servicepunten wordt het KCC (Klant Contact Centrum) hét loket waar alle producten en diensten van de overheid worden geleverd. Het KCC wordt ondergebracht in de tijdelijke centrale huisvesting in Anna Paulowna. Het uitgangspunt is om in de komende jaren de inwoner primair diensten te verlenen via het digitaal loket en secundair via het fysieke loket. Dit betekent dat de focus wordt gelegd op de digitale dienstverlening. Het komende half jaar wordt hard gewerkt aan het verder uitrollen van concrete uitwerking van de servicenormen, de inrichting van de werkprocessen en de openingstijden.
(advertentie)
Actueel...
24-04-2024 Een inspiratie dag voor vrouwen én mannen op zaterdag 11 mei 2024
24-04-2024 Westfries programma in het Bakkerijmuseum Medemblik tijdens Hemelvaart en Pinksterweekend 2024
24-04-2024 Uitslagen Dartclub Wieringen
24-04-2024 Biljartclub Wieringer Activiteiten Vereniging HIPP0 zomerstop
23-04-2024 Hippo Feesten 2024
23-04-2024 Overleden mevrouw Miedema
23-04-2024 Concert Ton Koopman en Klaus Mertens snel uitverkocht, cd nog te koop
23-04-2024 Oproep aan alle oud leden van voetbalvereniging Succes
23-04-2024 Senioren Hollands Kroon
23-04-2024 Jan Tijsen winnaar WK driebanden
23-04-2024 Sgeit je rijk
22-04-2024 Veteranencafé
22-04-2024 Peuterschool De Sammeltjes gingen samen de boer op
22-04-2024 Wieringer bassisten helpen Top 2000 band uit de brand
22-04-2024 Wel of geen weightgainers voor een gezonde levensstijl
22-04-2024 Asieldier van deze week konijn Ginny
22-04-2024 Programma en uitslagen v.v. Wiron
22-04-2024 After Kingsday Regenboognetwerk Hollands Kroon
22-04-2024 Wieringers Willen Wel, Jaro van de Vondervoort wint eerste wedstrijd
22-04-2024 Koningsdag 2024
21-04-2024 Programma en uitslagen v.v. Succes
21-04-2024 Genoeg te bespreken tijdens de raadsvergadering
21-04-2024 Taandag bij Jan Lont
21-04-2024 Succes 2 schudt ook Woudia van zich af
21-04-2024 Succes hard onderuit bij Hugo Boys
21-04-2024 Nieuw lied van Rob Makreel geweigerd bij You Tube
20-04-2024 Match Bloemendagen en Doet & Ontmoet Waarland
20-04-2024 100 jaar Succes
20-04-2024 Programma en uitslagen z.v.v. Succes
20-04-2024 Uitslagen Skuuf An
(advertentie)
Occasions