Gasleiding geraakt bij werkzaamheden aan de Belt in Hippo
Uitgegeven op 07-05-2026 om 16:50 |
linkHIPPOLYTUSHOEF - De brandweer kreeg donderdagmiddag om 15.52 uur een melding van een gaslekkage aan de Belt in Hippo.
Tijdens graafwerkzaamheden ten behoeve van kabels in de straat werd een gasleiding geraakt, waarna de hulpdiensten werden ingeschakeld. Volgens de brandweer gaat het om een grote leiding. Netbeheerder Liander moet met een kraan ter plaatse komen om werkzaamheden uit te voeren.
De brandweer heeft linten gespannen om het gebied af te zetten. Daarbij wordt mensen nadrukkelijk gevraagd de afzetting te respecteren en niet langs de linten te lopen. “We spannen linten niet voor niets”, aldus de brandweer.
