Schoonmaken in teamverband zo geef je je winkel of kantoorpand een frisse make-over
Uitgegeven op 17-06-2024 om 15:54 |
link(ingezonden artikel) De schoonmaakploeg die wekelijks in je winkel of kantoorpand zijn trouwe werk doet, komt niet op alle plekken. Zo nu en dan pak je de boel daarom grondig aan, gaan alle meubels van hun plek en maak je - misschien gezellig in teamverband? - het geheel weer fris en fruitig. Dat is fijn om in te werken, maar ook voor andere partijen die het pand betreden, zoals koopjesjagers en zakenrelaties. Van het reinigen van het vloerkleed tot het sorteren van wat al dan niet weg kan: zo pak je deze klus aan.
De geur en andere viezigheid uit het vloerkleed of tapijt halen
Stofzuigen is niet afdoende om een tapijt dan wel vloerkleed helemaal vrij van bacteriën, schimmels en andere ongewenste elementen te maken. Er lopen dagelijks veel mensen overheen en ook al vegen ze netjes hun voeten, ze nemen altijd wel wat vuil mee van buiten. Op den duur kan de vloerbedekking ook muf gaan ruiken: geen goede reclame!
Uitbesteden van vloerkleed reinigen is de zoekterm waarmee je bij de professionals op dit gebied uitkomt. Zij weten voor elke soort vloerbedekking een passende oplossing.
Andere stofnesten professioneel laten reinigen
Daarbij vormt het gerenommeerde
Cinco Cleaning een team van gedegen experts dat zich over andere gestoffeerde onderdelen ontfermt. Denk aan bureaustoelen, twee- of drie-zitters, kussens, enzovoorts. Ook de gordijnen zijn bij hen in goede schoonmaakhanden. Het worden in de loop der jaren vaak stofnesten waarvoor je altijd net even te weinig tijd hebt. Dat soort onderhoud besteed je dus graag uit.
Al het meubilair van zijn plek
Wat je zelf kunt doen, of beter nog: in teamverband, is het simpelweg van de werkvloer halen van al het meubilair. Ook hier gaat stof en andere rommel vrolijk zijn gang als je dit karwei niet regelmatig aanpakt. Idealiter haal je de hele ruimte leeg. Heb je een klein pand, dan is het zaak om een mooie dag uit te zoeken zodat je alles even buiten kunt parkeren. Binnen haal je de ouderwetse ragebol langs het plafond, zo nodig een lap over de muren en ramen, en tenslotte de stofzuiger langs de plinten. Stem je afspraak met Cinco Cleaning over het tapijt af met deze planning.
Afval, bewaren of kringloop?
Een ander deel van je gelegenheidsschoonmaakploeg sorteert de complete inventaris: van archiefmappen tot nooit gebruikte apparaten en materialen, en natuurlijk de inhoud van de koelkast en/of kitchenette. Maak een verdeling van afval voor de milieustraat, spullen die naar de kringloop kunnen en dingen die hoe dan ook bewaard moeten worden. Alles spic en span? Dan trakteer je op de beloofde drankjes en pizza, terugkijkend op een even gezellige als welbestede teamdag.