Hollands Kroon beantwoordt e-mail op tijdUitgegeven op 18-09-2019 om 09:39 |
link |
bewaar |
printHOLLANDS KROON - Steeds meer gemeenten, waaronder Hollands Kroon, beantwoorden op tijd hun e-mail. Dat blijkt uit een onderzoek van Wij Verdienen Beter.
Voor het vijfde jaar op rij heeft Wij Verdienen Beter onderzoek gedaan naar de bereikbaarheid van gemeenten per e-mail. Dit jaar voldeed 86 procent van de gemeenten aan de
e-mailgedragslijn voor overheden door een eenvoudige vraag binnen 2 dagen te beantwoorden. In 2018 voldeed maar 62 procent van de gemeenten aan deze gedragslijn voor overheden.
Het onderzoek Bereikbaarheid Gemeenten is voor het vijfde jaar op rij uitgevoerd door Wij Verdienen Beter. Alle 355 gemeenten kregen per e-mail (of indien niet beschikbaar via een webformulier) een eenvoudige vraag voorgelegd. Overeenkomstig de e-mailgedragslijn voor overheden moet deze vraag binnen twee werkdagen beantwoord worden. In totaal 14 procent van de gemeenten was te laat met het beantwoorden van de vraag. Bij 38 gemeenten moest de vraag na 4 weken herhaald worden omdat nog geen antwoord was ontvangen. Van 7 gemeenten werd in het geheel geen antwoord ontvangen op de eerste of de tweede e-mail.