Laatste meters asfalt reconstructie N241aangebracht
Uitgegeven op 28-11-2017 om 23:39  |  link  |  bewaar  |  print

ZIJDEWIND - Uitvoerder Jan van Leeuwen was zichtbaar bijzonder tevreden: De werknemers van Boskalis hadden er onder zijn leiding voor gezorgd dat ook die laatste asfalteringswerkzaamheden tussen het AVIA tankstation en de rotonde bij Zijdewind nagenoeg volgens planning zijn afgerond.

Natuurlijk heeft de hele reconstructie voor de nodige verkeershinder gezorgd, maar over het algemeen genomen heeft Boskalis dit tot een minimum weten te beperken. Van de wegen kunnen de weggebruikers nu volledig gebruikmaken tussen Verlaat en de N248 voorbij Schagen. Over de aanpak en uitvoering door Boskalis is men toch wel tevreden. Er is alles aan gedaan om het zo soepel mogelijk en zonder al te veel overlast te laten verlopen.
Wat de veiligheid betreft van dit ingrijpende project zijn de meningen verdeeld. Ontevredenheid overheerst hier het meest, al kunnen er door de Provincie echter nog veel verbeteringen worden aangebracht.
De verlichting en alle andere werkzaamheden zijn helemaal volgens het Provinciale beleid en richtlijnen uitgevoerd, dus daar ontbreekt het niet aan.
Zo ontbreekt de verlichting op grote stukken langs de gehele fietsstraat van Verlaat naar Schagen. Daar wordt buiten alle wandelende en het doorgaande fietsverkeer om ook dagelijks gebruik gemaakt door wel duizend leerlingen uit de wijde naar het voortgezet onderwijs in Schagen.



Door weer en wind en dan natuurlijk voornamelijk in het najaar, als het altijd aardedonker is, omdat het gewoonweg aan degelijke straatverlichting ontbreekt.
Behoudens de die Alleen bij de rotondes en enkele kruisingen is verlichting aangebracht.
Fietsers moeten door regen en wind zonder nagenoeg enige beschutting op de open vlakte waar de kinderen bijkans van hun fiets afgeblazen worden in het aarde donker van en naar Schagen.
Op de fietsstraat is de middenstrook die voor het snelheidsremmende effect moest zorgen anders dan voorzien aangebracht. waardoor dat snelheid remmende effect geheel verdwenen is.
Er is ook geen openbaar vervoer als alternatief in barre tijden. Het is ieder weldenkend mens wel duidelijk dat het alles met het beleid van de provincie te maken heeft.
Op de fietsstraat is de middenstrook, die voor het snelheid remmende effect moest zorgen, anders dan voorzien aangebracht waardoor dat snelheid remmende effect geheel verdwenen is. Overigens net als dat er op de parallelweg, waar het doorgaans helemaal angstaanjagend donker is, zonder enige verlichting en belijning aan weerskanten van de weg.
Vooral voor de aanwonende bewoners van deze weg levensgevaarlijk. Het bestemmingsverkeer is genoodzaakt zijn om via deze weg te gaan.
Ook hier ligt onverantwoord provinciaal beleid ten grondslag. Er wordt al geopperd om dan toch liever als voorheen de eigen oversteek naar de fietsstraat te houden, omdat dat nog veiliger zou zijn.
Al met al reden te over om het Provinciale beleid nog eens goed onder de loep te nemen en aanpassingen te verrichten, die veel menselijk leed kan voorkomen.
De directies van scholen en andere instellingen zijn al lang met de beleidsmakers in overleg, maar er is nog steeds niets concreets besloten.

Theo Moras



(advertentie)
(advertentie)
Slagerij Ottens
Occasions
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
€ 13.345,-

Te koop Peugeot 107 bouwjaar 2009 5 drs
€ 4.450,-

Algemeen nieuws: