Vergoeding stroomstoring juni 2015 nog steeds niet uitgekeerdUitgegeven op 02-03-2016 om 21:33 |
link |
bewaar |
print'T VELD - (Door Theo Moras) Particulieren en bedrijven waren verzekerd dat deze tegemoetkoming naar circa 10 weken automatisch op hun rekening zou worden bijgeschreven. Nu een ruim half jaar later is er nog steeds geen genoegdoening binnengekomen voor het ongemak die men door die storing heeft ondervonden.
In begin juni 2015 heeft er in de Kop van Noord Holland een langdurige stroomstoring plaatsgevonden. De stroomstoring heeft destijds wel iets langer geduurd of zeg maar gerust behoorlijk langer als Liander voorspelde, nagenoeg de hele dag.
Door dit ongemak kan ieder gezin of huishouden voor dit (te) lange ongemak € 35,- op zijn of haar rekening laten bijschrijven. Voor bedrijven zal deze vergoeding aanmerkelijk hoger zijn daar zij door de storing bedrijfsinkomsten zijn misgelopen. Liander heeft na melding in juni bevestigd dat de vergoeding automatisch op hun bankrekening zou worden bijgeschreven, er hoefde dus geen actie door de cliënt te worden ondernomen Mocht er geen rekeningnummer bekend zijn wordt het per brief kenbaar gemaakt. De meesten zijn die stroomstoring van vorig jaar natuurlijk allang weer vergeten, maar heeft iedereen die daar recht op had die vergoeding van € 35,00 ook daadwerkelijk ontvangen? Nee waarschijnlijk niet het ziet er vooralsnog naar uit dat niemand deze vergoeding heeft ontvangen. Hierover is met Liander recent contact opgenomen maar helaas konden zij niet zien aan wie deze vergoeding al dan niet was uitgekeerd. Maar het is waarschijnlijk ook zeer zeker niet het geval is gebleken. Wanneer de stroom er langer als vier uur af is geweest heeft men er recht op dus vier uur of langer. De stroom zou in verschillende fases weer op het net zijn gezet en dat zou dus mogelijk kunnen zijn maar bij deze storing is dat niet het geval geweest. Nu blijkt echter dat hier in sommige (zoniet alle) gevallen niet aan is voldaan en de storing overal langer als 4 uur heeft geduurd. Het zou echter ook een mooie afleidingsmanoeuvre kunnen zijn geweest, want na het verstrijken van de wachttijd (+/- 10 weken) is bijna iedereen het alweer vergeten. Dat betekent dat het tegoed niet betaald zou kunnen zijn, mocht u ook één van de gedupeerden zijn en het niet zoals afgesproken alsnog spoedig op uw rekening wordt bijgeschreven, schroom dan niet en zou dus iedereen alsnog zelf contact op moeten nemen bel dan dit nummer (0800-9009) het wordt dan alsnog op uw rekening bijgeschreven. Althans als u er recht op heeft natuurlijk. Gezien het een behoorlijk lange storing is geweest zou dat ook zeker het geval kunnen zijn..
Theo Moras.
Er is Liander om een reactie gevraagd:
Ze gaan deze stroomstoring (postcode 1735 – 1736 – 1738) helemaal op nieuw in kaart brengen om tot de juist oplossing te komen.
Nagenoeg de hele dag storing wordt afgedaan als zou het niet de vereiste 4 uur zijn geweest.
Dit is niet betrouwbaar te noemen.
(ander storingen worden in een later stadium nog onderzocht)