Het beest
Door: Pink
Uitgegeven op 05-12-2025 om 22:14
Ja, er zit echt een beest op zolder. Elke nacht word ik meerdere keren wakker van een beest dat klinkt als een Vlaamse reus met een houten poot, dat mee doet aan de Olympische spelen hordelopen, maar dan recht boven mijn slaapkamer. Ik ben er inmiddels een beetje moedeloos van.
Vorig weekend heeft de tuinman op zolder het zeil weggesneden en met een speedboor in de vloer diverse gaten geboord. Eerst 2 precies boven een draagbalk, gevalletje verkeerd gegokt, maar bij het derde gat zaten we recht in de holle ruimte alwaar het beest resideert, althans, dat hoopten we.
Ik heb in het gat een flinke dosis aantrekkelijk blauw strooigoed gedaan en toen maar afwachten. De tuinman wilde meteen een luikje in de vloer zagen zodat we konden kijken, maar ik dacht dat dit afdoende zou zijn, De vloer is nu al gatenkaas, als het niet hoeft, dan houden ik het liever bij deze gaten.
De eerst nacht na deze operatie was het muisstil. Ik kon mijn geluk niet op. Het was gelukt, dacht ik. Had ik het even mis...
De tweede nacht begon het weer van voren af aan. Het beest hink-stap-sprong weer vrolijk precies boven mijn bed van links naar rechts en weer terug. Ik hoorde hem ook helemaal niet naar de hoek gaan waar het lekkere strooigoed voor hem klaar lag. Het baarde mij grote zorgen. De hele verdere week liep ik chagrijnig en met grote wallen onder mijn ogen rond en broedde ik op een plan. Afgelopen nacht hoorde ik het beest eindelijk in de hoek van het strooigoed rommelen en poolstok-hoogspringen. Ik heb daarom nu een beetje hoop dat het toch goed gaat komen.
Wordt vervolgd.
Fijn weekend
Liefs
Pink
Reacties (4)Marietje @2025-12-06 01:58:52 | | Snip en Snap zongen lang geleden;
Holderderbolder we hebben een koe op zolder'.
Hopelijk ben je snel van jullie 'koe' verlost.
Sterkte. |
| |
Pink @2025-12-06 02:38:38 | | Vandaag in elk geval nog niet...
Ik hoor hem rennen.
Dank Marietje🩵🩷🤎
|
| |
Ien @2025-12-06 10:41:17 | | Wildcamera? 🫣 |
| |
Pink @2025-12-06 11:33:32 | | Geen gek idee Ien🩷. Heb ik ook aan gedacht, maar waar zet ik die?🤷🏼♀️ |
| |