Internationale marketingprijs op WieringenUitgegeven op 28-10-2008 om 06:34 |
link |
bewaar |
printDEN OEVER - Oeverse Ewald Buisman in de prijzen bij grote reclame wedstrijd. Er waren 130 inzendingen waarvan er uiteindelijk 55 genomineerd werden voor de Europese International Marketing Communication (IMC) award 2008.
Een van de genomineerden campagnes was die rond het merk Ben & Jerry¹s Icecream van Unilever. De marketingcommunicatie daarvoor werd verzorgd door het duo Ewald Buisman en Waldo Hoogers (Hoorn).
Zeer onlangs werd bekend dat deze campagne de Europese IMC Award heeft gekregen in de categorie ŒCause or Charity¹. In juni won dezelfde campagne al een Nederlandse Marketing Esprix prijs.
De op Wieringen wonende Ewald Buisman, werkzaam als freelance copywriter en conceptontwikkelaar, leverde een grote bijdrage aan deze campagne. Bij de beoordeling lette de jury vooral op de mediakeuze, de creatieve strategie en de effectiviteit. In deze Ben & Jerry¹s campagne werd 100% ingezet op de waarden (values) die merk vertegenwoordigt en juist niet op producteigenschappen. "Het aardige van onze aanpak was en is, dat je reclame maakt die niet op reclame lijkt. Vanaf dat moment praat je niet meer tegen de mensen die je wilt bereiken maar ontstaat er een dialoog met ze. Voor iedere communicatieman of vrouw is dat een redelijk ultiem doel." aldus Buisman.