Regio wil meer tulpentoeristen aantrekkenUitgegeven op 13-02-2019 om 10:19 |
link |
bewaar |
printLancering van de campagne 'Tulpen boven Amsterdam'
HOLLANDS KROON - Molens, kaas en vooral ook tulpen staan synoniem voor Nederland. Binnen Holland boven Amsterdam de tulpenkwekers samen goed zijn voor de jaarlijkse productie van 2 miljard tulpen. De uitgestrekte tulpenvelden trekken grote aantallen toeristen per jaar uit de hele wereld en er is ruimte voor meer bezoekers. Door een nieuw samenwerkings-verband is de campagne 'Tulpen boven Amsterdam'tot stand gekomen, met als doel vrijwel iedere toerist naar de kop van Noord-Holland te lokken.
In de kop van Noord-Holland bevindt zich het grootste aaneengesloten bollengebied wereldwijd. De campagne 'Tulpen boven Amsterdam' is een initiatief van 9 toonaangevende locaties en evenementen, die de krachten gebundeld hebben om bezoekers in het voorjaar (maart/april t/m mei) een bloem- en kleurrijk en vooral zeer gevarieerd voorjaarsprogramma aan te bieden voor regionale, nationale en internationale toeristen.
Poldertuin Anna Paulowna
Bij de campagne zijn onderstaande partijen in Hollands Kroon betrokken:
Bloemendagen Anna Paulowna, Poldertuin Anna Paulowna, Tulpenexcursie Slootdorp en Lentetuin Breezand.
Vandaag is de officiële kick-off van de 'Holland boven Amsterdam'-campagne in de tulpenkas van teler Siem Munster om Slootdorp.
Meer informatie op
www.hollandbovenamsterdam.com.